חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קניות באיסטנבול: המדריך השלם

שילוב של טיסות קצרות, מחייה זולה, קולינריה מצוינת וקניות זולות במיוחד הפכו את איסטנבול ליעד קניות אהוב ופופולרי במיוחד על ידי הישראליים. ואכן, הישראליים נוערים בהמוניהם לשווקים, הקניונים ורחובות הקניות באיסטנבול. לא יודעים מאיפה להתחיל את המסע הקניות שלכם? הכנו עבורכם את הכתבה הבאה.

תוכן עניינים

כאמור, הקניות באיסטנבול נחשבות זולות במיוחד בנוסף, יש כל כך הרבה מרכזי קניות באיסטנבול ושווקים שהרבה פעמים אנחנו נתקלים באנשים שפשוט לא יודעים מאיפה להתחיל, ואיפה לבצע הקניות בטיול בצורה הנוחה והכיפית ביותר.

את הקניות בעיר חילקתי לפי שלושה אזורים מרכזיים בעיר: קניות בצד האירופאי, קניות בצד האסיאתי וקניות בעיר העתיקה (שהיא חלק מהצד האירופאי, אך בגלל ריבוי מקומות הרגשתי צורך להפריד בינה לבין שאר החלק האירופאי.)

שימו לב, בעיר איסטנבול יש עשרות ומאות קניונים גדולים ומזמינים רחובות שלמים של חנויות מצוינות וכמובן שווקים. הכתבה אינה מסקרת את כל אזורי הקניות, רק כאלו שביקרתי בהם, והרגשתי שהם ראויים לציון.

קניות בצד האירופאי

רחוב איסתיקלאל – רחוב הקניות המרכזי של איסטנבול

רבות נאמר וסופר על רחוב איסתיקלאל באיסטנבול. איסתיקלאל זה הרחוב הראשי של העיר הנמצא בצידה האירופאי, בו ניתן למצוא את כל המותגים האהובים והמקומיים כאחד. בנוסף, תמצאו ברחוב מסעדות מגוונות, בתי קפה ומועדונים רבים. אך זה גם אחד הרחובות העמוסים ביותר בעיר, לכן כשאתם מטיילים כאן, שימרו על החפצים שלכם.

רחוב איסתיקלאל זה רחוב קניות מצוין למי שבחר מלון באזור טקסים, כי אז לא תצטרכו להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע ממקום למקום, בנוסף, אתם תוכלו לחזור לחדר באמצע סיבוב שופינג כדי לנוח קצת או להשאיר את השקיות בחדר לפני שאתם ממשיכים לקנות.

שדרות איסתיקלאל, רחוב הקניות הראשי באיסטנבול
שדרות איסתיקלאל, רחוב הקניות הראשי באיסטנבול

קניון גבהיר – קניון ענק במרחק 10 דקות נסיעה מכיכר טקסים

קניון גבהיר הוא קניון עצום, הכולל 6 קומות שמלאות במאות חנויות, מסעדות, בתי קפה, בית קולנוע ותחנת מטרו! הקניון נמצא במרחק 2 תחנות נסיעה במטרו מכיכר טקסים, בקו הירוק (M2). אם אתם לא רוצים לבזבז את הזמן שלכם במספר קניונים, אני ממליצה לכם להגיע לכאן, גם בגלל הקירבה לכיכר טקסים והנוחות, אך בעיקר בגלל שיש בקניון הזה את כל הרשתות האהובות: זארה, מנגו, פול אנד בר, Oysho, סטרדיווריוס, ברשקה, ויקטוריה סיקרט, ספורה, חנויות משחקים גדולים, חנויות חשמל ענקיות וזולות ועוד.

הקניון הזה מצוין גם בימים גשומים, אך תשימו לב, כשאנחנו הגענו בחורף, היה בקניון חם מאוד, ובגלל שהגענו עם המון שכבות עלינו זה לא היה הכי נוח. שנה אחר כך כשחזרנו אליו, הגענו חכמים יותר – בכניסה הראשית לקניון, כשמגיעים מהרחוב, יש לוקרים בהם ניתן לאחסן דברים במחיר זול מאוד, לקניון הגענו עם חולצה קצרה ועליה סוודר ומעיל, כשאת הסוודר והמעיל אחסנו בלוקים ובכך לא היינו צריכים להיסחב איתם בכל הקניון.

קניון זורלו – חנויות יוקרה לצד חנויות נגישות

אם אתם אוהבי מותגי היוקרה, מרכז זורלו הוא הקניון עבורכם. בקניון זורלו תמצאו סניפים של דיור, YSL, ברברי, אפל (שימו לב שמוצריי אפל בטורקיה יותר יקרים מבישראל) וכו', לצד חנויות "עממיות" יותר כמו זארה, מנגו, נייק ועוד. שימו לב שמותגים טורקיים מקומיים, כמו lc wikiki, defacto ו- cotton לא תמצאו בקניון זורלו, אז אם אתם מחפשים חנויות כאלו, כדי לשקול להגיע לקניון אחר.

כדי להגיע לקניון זורלו, תוכלו להעלות על הקו הירוק (M2) ולרדת אחרי 3 תחנות (תחנה אחת אחריי קניון גבהיר).

אזור גאלטה – למי שמחפש חנויות בוטיק מיוחדות

גלטה, הוא אזור שנמצא בקצה שדרות איסתיקלאל, באזור של גלטה תמצאו המון חנויות בוטיק, גלריות וחנויות מקומיות מיוחדות. אני אוהבת להעביר באזור הזה לפחות שעה-שעתיים מזמן הטיול שלי בעיר, בהליכה בסמטאות שבאזור, מבלי להיצמד למפה. את הטיול אני תמיד מתחילה במגדל גלטה לכיוון הבוספורוס, בגלל שמגדל גלטה ממוקם על גבעה והרחוב באזור תלולים ואני לא רוצה להתעייף מהעליות לכיוון המגדל כאשר מתחילים את הטיול בצד ההפוך.

מגדל גלטה באיסטנבול
מגדל גלטה באיסטנבול

שוק יום רביעי בפלוריה

שוק יום רביעי בפלוריה הוא שוק מפורסם ואהוב בפלוריה, לצערי, עדין לא הגעתי אליו ולכן קשה לי להמליץ עליו, אך אם תרצו לקבל מידע נוסף על השוק, תלחצו כאן.

שוק יום שבת בבקירקוי 

שוק יום שבת הוא שוק מקומי מצוין שתמצאו בו הכל! תבלינים, אוכל רחוב טורקי, טקסטיל לבית, בגדים (גם חיקויים וגם ביגוד לא ממותג) ועוד ועוד. המחירים בשוק הזה זולים יותר בדרך כלל, בגלל שהוא של המקומיים ולא מגיעים אליו הרבה תיירים. למידע על השוק היכנסו לכאן.

קניון פורום איסטנבול

קניון פורום איסטנבול הוא קניון עצום בגודלו, המכיל את כל סוגי החנויות, החל מאיקאה ועד lc wikiki אתם יכולים לבלות כאן המון שעות ועדין לא לראות הכל.

קניות בעיר העתיקה (פאתיח)

קניות בשווקים שבעיר העתיקה של איסטנבול

על השווקים של העיר העתיקה פאתיח, כתבתי המון בפוסט המפורט הזה. ממליצה לכם לעיין בו ולא לוותר על הנקודות שנמצאות שם, גם אם אתם פחות חובבי קניות.

חנות טיפוסית בבזאר הגדול, אחד מאזורי הקניות המוכרים ביותר באיסטנבול
חנות טיפוסית בבזאר הגדול, אחד מאזורי הקניות המוכרים ביותר באיסטנבול

רחוב לאלאלי – רחוב הקניות הסיטונאיות של איסטנבול (אבל לא רק!)

רחוב לאלאלי, הוא רחוב עמוס חנויות, שמלות לאירועים ומוצרים שניתן לקנות במכירה סיטונאית. החנויות ברחוב בעבר מכרו לסיטונאיים בלבד, אך לאחרונה הם הבינו את כוח המכירה של התיירים והם התחילו למכור גם ליחידים, בכל זאת, תמיד תוודאו בעת הכניסה לחנות שזו לא חנות שמוכרת לסיטונאים בלבד.

רחוב לאלאלי נקרא בעצם Laleli Caddesi. (פירוש המילה Caddesi היא שדרה)

קניון היסטוריה – קניון קטן שיש בו הכל

קניון היסטוריה הוא קניון קטן במונחים של איסטנבול, אך עדיין, הוא נכנס לרשימה הזו מסיבה מאוד ברורה – זה הקניון הכי קרוב לעיר העתיקה (למי שלן בעיר העתיקה יהיה נוח להגיע לכאן). כמו כן, דווקא העובדה שהקניון קטן וישן יותר משאר הקניונים ברשימה מספק לו יתרון חשוב מאוד – הוא יחסית ריק!

בקניון זה תמצאו את כל המותגים הספרדיים האהובים על הישראליים, כמו פול אנד בר, ברשקה, סטארדיווריוס – חנויות שקצת יותר קשה להגיע אליהם כי אין להם הרבה סניף באיסטנבול. לצד חנויות כמו זארה, מנגו, lc wikiki, defacto ו- cotton.

קניון היסטוריה
קניון היסטוריה באיסטנבול

קניות בצד האסיאתי של איסטנבול

אזור הקניות שמסביב לפסל השור המפוסרם

קאדיקוי, היא אחת השכונות המתוירות ביותר בצד האסיאתי של איסטנבול. תמצאו כאן הכל ובדרך כלל, זול יותר מהצד האירופאי.

אחד האזורים הטובים ביותר להתחיל את טיול השופינג שלכם בצד האסיאתי הוא בפסל של השור (Kadikoy Bull Statue), אני אוהבת להתחיל ברחוב Bahariye Caddesi . שם יש מותגים מוכרים לצד חנויות מקומיות מגניבות, חנויות יד שניה מהפנטות ועוד. אבל מניסיון, לא משנה לאיזה רחוב תפנו בכיכר של השור, תגיעו לרחוב עם חנויות זולות ואיכותיות.

אם הקשבתם לי והתחלתם ללכת על רחוב Bahariye Caddesi אל תפספסו ביקור בקונדיטוריה Moda da Nata וחנות הפסטה המצוינת שליד.

חנויות יד שנייה ברחוב Moda Caddesi

רחוב נוסף שאני אוהבת, וגיליתי ממש במקרה הוא רחוב מודה, הרחוב הזה מלא בחנויות יד שנייה ובוטיקים צעירים (מזכירים את הבוטיקים התל אביביים, רק ברבע מחיר) אגב, במהלך כל הפעמים שטיילתי פה, לא ראיתי ישראליים כלל, לדעתי הישראליים עדין לא גילו את האזור.

Güneşli Bahçe Sok – מדרחוב חיקויים בקאדיקוי

מי שקרא באתר מספר מאמרים יודע שאני לא חסידה גדולה של חיקויים ובמקרה הטוב אני קונה בחנויות החיקויים הלבשה תחתונה, גבריים ופיג'מות. אבל לכל אוהבי התחום (וגם למי שלא, כי יש שם חנויות עם בגדים מקומיים יפים) מומלץ מאוד להגיע לרחוב Güneşli Bahçe Sok כי המחירים פה זולים יותר והרבה פחות עמוס כאן מהשוק המרכזי של מחמוד פאשה.

תתחילו את הטיול שלכם ברחוב הזה מכיוון Söğütlü Çeşme Caddesi (הרחוב שבו נמצא הפסל של השור) כשאתם מרגישים תחושת מצוי תוכלו לעלות בחזרה לרחוב Söğütlü Çeşme Caddesi ולהמשיך לכיוון פסל השור. או לחילופין, תתחילו את הטיול ברחוב אחרי שביקרתם ברחוב moda ובכך תסיימו את הסיבוב קרוב יחסית למעבורת חזרה לצד האירופאי.

שוק יום שלישי קאדיקוי

בעיניי, במידה ואתם בוחרים להגיע לשוק קאדיקוי, תפנו לכם בלו"ז לפחות יום וחצי בצד האסיאתי (אם אתם מגיעים לרחוב בגדד, אז תוכלו למלא פה גם יומיים שלמים). כי זה אזור שיש בו המון רחובות קטנים עם חנויות מקומיות יפות לצד אזורים תיירותיים (כמו שוק קאדיקוי, פסל השור ורחוב בגדד).

שוק קאדיקוי הוא שוק מקורה ענק ואהוב על ידי הישראליים, כשמו כן הוא – הוא פעיל בימי שלישי ותוכלו למצוא על שוק קאדיקוי המון מידע ודרכי הגעה.

רחוב בגדד – רחוב הקניות של הצד האסיאתי באיסטנבול

*גילוי נאות- טיילתי באיסטנבול חמש פעמים ועדין לא הגעתי לרחוב בגדד. הוא נכנס לכתבה רק בגלל שהוא נחשב מרכזי מאוד והוא כולל בו כמה נקודות שישראליים אוהבים לסמן בהן וי (כמו Emilia Cafe לדוגמא).

ברחוב בגדד (Bağdat Caddesi ) תמצאו המון חנויות של מותגים בינלאומיים לצד חנויות מקומיות שהמקומיים אוהבים, ואם עד כה לא ביקרתם מספיק זמן בזארה, בוודאי תשמחו לשמוע שהסניף שנמצא ברחוב זה כולל לא פחות מחמש קומות עמוסות.

רחוב זה נחשב לרחוב קניות אירופאי מודרני (למרות שנמצא בצד האסיאתי) כמו כן, ביחס לשדרות איסתיקלאל הוא נחשב פחות עמוס באנשים ותיירים ולכן אמור להיות יותר נעים לטייל בו.

קניוני אאוטלט באיסטנבול

באיסטנבול יש שני קניונים גדולים שנחשבים למרכזי אאוטלט, שניהם מרוחקים ממרכז העיר ומתאימים בייחוד לאנשים שאוהבים מותגי יוקרה. למרות שבקניונים האלו תמצאו גם אאוטלטים של מותגי ביניים כמו נייק, אדידס, ליוויס וכדומה.

  • ונציה אאוטלט: קניון עצום במרחק 40-50 דקות נסיעה ממרכז העיר. תמצאו פה חנויות אאוטלט לצד חנויות רגילות, במרכז הקניון עובר נהר מלאכותי.
  • ויה פורט איסטנבול: קניון שנמצא בקרבת שדה התעופה סביחה, מתאים בייחוד למי שממריא ממנו, כך שאפשר לשלב ביום הראשון או האחרון בעיר.

ההמשך יעודכן בקרוב!

מדריכים על איסטנבול