Search
Close this search box.

כל מה שצריך לדעת לפני טיול באיסטנבול

איסטנבול היא עיר בטורקיה המשתרעת על פני שתי יבשות – אסיה ואירופה. זוהי העיר הגדולה ביותר בטורקיה. ועיר נמל מהחשובות ביותר באזורנו. איסטנבול הייתה בעברה עיר הבירה של האימפריה האימפריה הביזנטית, ואחריה כבירת האימפריה העות’מאנית. כאחת כזו, היא עמוסה באתרים היסטוריים. אם אתם לפני טיול באיסטנבול, הכנו לכם בכתבה הבאה כל מה שתצטרכו לדעת. כאן תוכלו לקרוא על מזג אוויר, שפה, שדות תעופה, מטבע, תחבורה ציבורית ועוד.

תוכן עניינים

מידע שימושי

איסטנבול היא עיר שיש בה הכול וקשה מאוד שלא להישבות בקסמה. חיי לילה סוערים, שווקים שפעילים לאורך כל שעות היממה, קולינריה נהדרת, ארכיטקטורה מגוונות, קניונים ענקיים, רחובות קניות שלא נגמרים והאנשים – הו האנשים!

שפה

הטורקים מדברים בשפה הטורקית. אומנם השפה נחשבת לקשה יחסית, אך מילים רבות בשפה הטורקית יזכירו לכם ערבית ולמי שמכיר, גם את השפה הפרסית. הטורקים מאוד קנאים לשפתם ורובם עדין לא שולטים באנגלית מספיק טוב. כמובן שבמרכז העיר, בשווקים ובמקומות המתויירים יהיה לכם קל למצוא אנשים שמדברים אנגלית. אך באזורים הפחות מתויירים וחלק נכבד מנהגי המוניות, יתקשו להשלים משפט באנגלית תקינה.

מטבע

המטבע הטורקי הוא לירה טורקית. בשנים האחרונות הלירה הטורקית נפלה מאוד והשער שלה נחשב ללא יציב. אנו ממליצים להגיע לטיול באיסטנבול עם דולר או יורו ולהמיר את הכסף ללירה הטורקית בעיר. שימו לב שלא מומלץ להמיר בארץ ללירה כי שער ההמרה שלה בארץ גבוה במיוחד.

איפה ממירים לירה טורקית?

כאמור, מומלץ להגיע לטיול באיסטנבול עם דולר או יורו (לבחירתכם) ולהמיר את הכסף בטורקיה. אל תמירו כסף בנמל התעופה!! שערי ההמרה בנמלי התעופה הם שערורייתיים. אם אתם בוחרים להגיע לעיר מהשדה באוטובוס – יש אפשרות לשלם לנהג האוטובוס באשראי. אם אתם בוחרים להגיע לעיר במונית, המירו 20-30$ שיספיק למונית וזהו. שימו לב, בגלל ששערי ההמרה משתנים בהבדלים של 100-700 לירות מיום ליום, אל תמירו את כל הכסף ביחד, המירו כל פעם קצת כסף.

ברחוב איסתיקלאל שערי ההמרה זהים בין כל הצ'יינג'ים ברחוב. אך, ביום שאתם הולכים לבאזר הגדול ושוק מחמוד פאשה הקפידו להמיר כסף מבעוד מועד. שערי ההמרה באזור השווקים גבוהים ביחס לשאר אזורי העיר.

זמני השעות באיסטנבול

זמני השעות באיסטנבול זהים לשעות בארץ.

קידומת טלפון

קידומת החיוג הבינלאומית של תורכיה היא 90. באיסטנבול, הקידומת מחולקת לשתיים: החלק האירופי מתחיל ב- 212, והחלק האסייתי מתחיל ב- 216.

ויזה

בעלי דרכון ישראלי לא צריכים ויזה מיוחדת לטורקיה.

טיסות לאיסטנבול

זמן הטיסה מנתב"ג לשדה התעופה הבינלאומי של איסטנבול הוא כ1:50, באיסטנבול יש שלושה שדות תעופה בינלאומיים:

אם עדין לא הזמנתם טיסה לאיסטנבול, תקראו את המדריך הזה – הוא יילמד אתכם להזמין טיסות זולות.

חופשה באיסטנבול
איסטנבול עיר מיוחדת עם אין סוף אטרקציות ומקומות לראות. אין ספק שטיול לאיסטנבול היא חוויה בלתי נשכחת.

מזג אוויר

מזג האוויר באיסטנבול, דומה לאקלים הישראלי, אך פחות חם (בדרך כלל). הלחות באיסטנבול גבוהה, לצערנו אין הרבה מודעות למזגנים טובים בעיר.

תחבורה ציבורית

ניתן לדבר על התחבורה הציבורית של איסטנבול רבות. אם אתם מגיעים לטיול באיסטנבול הכנו עבורכם את המדריך השלם על התחבורה הציבורית באיסטנבול.

המוניות זולות מאוד. אם אתם בוחרים להתנייד במוניות, הקפידו להעלות על מוניות עם מונה בלבד וכאלה שרק הנהג יושב בהם. (לפעמים הנהג מסיע חבר ביחד איתו במונית, הזהרו יכול להיות שמדובר בעוקץ.) בכל מקרה העדיפו לנסוע עם נהגים מבוגרים, הם הגונים יותר. אך נדגיש שוב – אם הנהג מוכן להפעיל מונה פשוט חכו למונית הבאה, העיר עמוסה במוניות.

גם התחבורה הציבורית (המטרו, החשמלית והמעבורות) נוחות וזולות במיוחד. חיפוש קצר בגוגל מפות יסביר לכם בדיוק היכן להעלות והיכן לרדת. הנסיעות בתחבורה הציבורית זולות מאוד. אם אתם בוחרים להשתמש בתחבורה הציבורית, רכשו כרטיס נסיעות והשתמשו בו ביחד, הוא יוזיל לכם את מחיר הנסיעה בחצי מהמחיר הרגיל – והנסיעה תעלה לכם כשני שקלים.

איך להתנהג בטיול באיסטנבול?

כמו בכל עיר שאליה אתם מגיעים בזמן טיול, גם כשאתם מגיעים לטיול באיסטנבול, הקפידו להתנהג בנימוס. הטורקים אנשים מאוד חמים ורובם כבר מכיר כמה מילים בעברית. איסטנבול זו עיר חילונית יחסית, לכן אף אחד לא יתסכל עליכן מוזר אם תבחרו ללכת עם חצאית מיני או מכנס קצר. עם זאת, בימים שאתם מעוניינים להגיע למסגדים הקפידו על לבוש צנוע והיכנסו למסגדים בלי נעליים.

השתדלו לא לדבר על פוליטיקה, זיכרו שטורקיה איננה דמוקרטית והסמל והשלטון בה הם קרובים מאוד לסמל קדוש בפני העם הטורקי, אל תבזו את הדגל והשלטון. (שימו לב שזו גם עברה על החוק!)

כמו כן, צילום אנשי חוק (כמו למשל, שוטרים) ומוסדות מדיניים כמו ארמון המלך היא עבירה על החוק באיסטנבול. הימנעו מזה.

איך ישראלים מתקבלים בזמן הטיול באיסטנבול?

מדי פעם אנו שומעים בחדשות על משפחה או אנשים שמעוכבים לחקירה כזו או אחרת על ידי שלטונות החוק במדינה. חשוב לנו להדגיש כי מדובר במיעוטים שכנראה אינם מודעים לחוק הטורקי. העם הטורקי מקבל אותנו כישראלים בסבר פנים יפות ומכבדות. ולא רק בגלל הכסף שלנו, התיירות הישראלית מחזקת את הזרם החילוני השולט בעיר ואת רצון העיר להיות ממותגת כעיר אירופאית מודרנית המכילה אנשים באשר הם ללא הבדל דת.

מדריכים על איסטנבול