חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האטרקציות המובילות באיסטנבול לחופשה משפחתית מושלמת

מתכננים לאסוף את המשפחה ולטוס לאחת הערים המרתקות בעולם? איסטנבול מציעה שילוב מושלם של היסטוריה, שופינג, קולינריה, אטרקציות ותענוגות שירגשו את כל המשפחה.

בפוסט הזה נחקור את החוויות הנפלאות הרבות שיש לאיסטנבול להציע למשפחות וילדים בפרט, מהאתרים ההיסטוריים העשירים שלה ועד פארקי השעשועים המרגשים שלה, ולא נשכח את שלל המנות המצוינות שהמטבח הטורקי הטעים ומחכה לכם. בואו נצלול פנימה!

צאו למסע מחקר על ההיסטוריה והתרבות של איסטנבול עם משפחתך

ההיסטוריה הארוכה והתרבות המגוונת של איסטנבול הופכות אותה ליעד מרתק למשפחות. ההצעה הראשונה שלנו היא לבקר איה סופיה, הידועה גם בשם Ayasofya. קתדרלה נוצרית היסטורית, היא הוסבה מאוחר יותר למסגד, לאחר מכן למוזיאון ורק לאחרונה חזרה לשמש כמסגד. המבנה מתוארך למאה ה-6 ונחשב להישג הנדסי לזמנו. עם התקרות הגבוהות והפסיפסים וציורי הקיר המורכבים.

הבזאר הגדול היא עוד נקודה שאתם חייבים לראות כמשפחה, הממוקם בלב איסטנבול העתיקה ממש ליד המסגד הכחול. שוק עתיק זה התחיל לפעול בשנת 1461 ונותר השוק הסגור הגדול והעתיק ביותר בעולם עד היום! בזמן שאתם ומשפחתכם משוטטים ברחובות ובמסדרונות המבוך, תמצאו הכל, החל מטקסטיל ותכשיטים טורקיים מסורתיים ועד פינוקים ומזכרות מענגים לקחת הביתה.

חנות טיפוסית בבזאר הגדול, אחד מאזורי הקניות המוכרים ביותר באיסטנבול
חנות טיפוסית בבזאר הגדול, אחד מאזורי הקניות המוכרים ביותר באיסטנבול

אם המשפחה שלך מעוניינת בהיסטוריה העות'מאנית, ארמון טופקאפי הוא המקום שאליו אתה צריך ללכת. ארמון זה שימש כביתם של הסולטנים העות'מאניים במשך מאות שנים, הוא נבנה במאה ה -15 כסמל לכוחה של האימפריה. כיום הוא משמש כמוזיאון, המאכלס מגוון אוצרות שנאספו במשך מאות שנים, כולל יצירות אמנות, גילופים מורכבים ותכשיטים יקרי ערך. ביקור במוזיאון יכול להתאים לכל המשפחה בזכות הגיוון בין חדרי המוזיאון.

כדי לקבל טעימה מהתרבות המקומית, הקפידו לבקר בחמאם הטורקי, הידוע באופן מסורתי כחמאמים. החמאמים הטורקיים נמצאים כמעט בכל פינת רחוב אך המלצתי היא דווקא להיכנס לאחד החמאמים שנמצאים במלונות היוקרתיים יותר, כדי להבטיח שאינכם מגיעים למקום מפוקפק, גם אם המחיר במקומות אלו יהיה יקר (ותמנעו מסוכנים שמנסים לגזור עליכם קופון). אם אתם מפחידים שלילדים לא יהיו מה לעשות במקום כזה, אל דאגה, הילדים יתרגשו לראות את הפרטים התוססים של האריחים הצבעוניים ולחוות את טקסי האמבטיה המסורתיים.

אל תשכחו לטייל לאורך מיצרי הבוספורוס, המפרידים בין שתי יבשות – אירופה ואסיה. זוהי דרך נהדרת עבור המשפחה לחזות בנוף הטורקי היפה ולראות את העושר הרב שהעיר הזו ידעה לאורך ההיסטוריה. המלצתי להגיע לאחד מהטיילות של הבוספורוס (לדוגמא זו שלצד ארמון דולמאבהצ'ה ומסגד אורטאקוי דווקא בשעות השקיעה ולהנות מתאורה ומקום נהדרים לצילום תמונות משפחתיות שינציחו את הטיול שלכם בצורה המושלמת.

אלה היו רק כמה הצעות למה שיש לאיסטנבול ההיסטורית והתרבותית להציע. איסטנבול מלאה באבני חן נסתרות ויש בה משהו לכולם. אף פעם אין רגע משעמם וההיסטוריה מתעוררת לחיים כשהמשפחה שלך חוקרת כל פינה בעיר ההיסטורית הזו!

כפי שהזכרנו קודם איסטנבול הזו מלאה באבני חן נסתרות וכל אחת מהן נושאת סיפור משלה. אם כבר מדברים על סיפורים נסתרים, בואו נלך לחלק השני שלנו שבו נחשוף את החוויות המרגשות ביותר שיש לאיסטנבול להציע למשפחות.

תיהנו באטרקציות התיירותיות המרגשות ביותר של איסטנבול

איסטנבול היא ביתם של כמה מהאטרקציות התיירותיות המרגשות ביותר בעולם, והם מושלמים להנאה עם המשפחה שלך! בין אם מדובר במגלשות מים מזרימות אדרנלין, אקווריומים ברמה עולמית או פארקי שעשועים ידידותיים לילדים, לאיסטנבול יש מה להציע לכולם. אז אם המשפחה שלכם מחפשת הרפתקה מרגשת, כדאי לכם לבדוק כמה מהאטרקציות המובילות האלה:

אקווריום איסטנבול

אקווריום איסטנבול (Sea Life)
אקווריום איסטנבול (Sea Life)

האקווריום של איסטנבול הוא אטרקציה ברמה עולמית שהיא מקום נפלא להתחבר עם המשפחה שלך על החיים הימיים. תהיה לכם הזדמנות לחקור עולם תת-ימי המורכב מיותר מ-17,000 יצורים ימיים, המייצגים למעלה מ-1,500 מינים. כאן תוכלו לעבור באחת המנהרות התת-ימיות הארוכות בעולם, שם כרישים, עוקצים ובעלי חיים ימיים אחרים ישחו ישירות מעל ראשכם. המבקרים יכולים גם לקיים אינטראקציה עם כמה מיצורי הים האלה בבריכות המגע הממוקמות ברחבי האקווריום.

פארק השעשועים וילנד

פארק השעשועים וילנד
פארק השעשועים וילנד

פארק השעשועים Vialand הוא מקום אידיאלי להביא את המשפחה שלכם ולחוות את המתקנים המרגשים שיש לפארק להציע. בפארק השעשועים יש מתקנים שיתאימו לטעמם של כולם, מרכבות הרים מעוררות אדרנלין ועד קרוסלות ידידותיות לילדים. בנוסף, ישנם מספר בתי קולנוע מרגשים 4D ו- 5D המציעים למבקרים סרטים אינטראקטיביים לחוויה מרגשת.

מוזיאון מדאם טוסו

מאדם טוסו איסטנבול
מאדם טוסו איסטנבול

כמו שאר ערי העולם המרכזיות, גם באיסטנבול קיים סניף של רשת מוזיאוני השעווה הפופולאריים, מדאם טוסו. מדאם טוסו איסטנבול, נמצא על רחוב הקניות הראשי בעיר, איסתיקלאל מה שיעזור לכם למצוא בקלות מסעדה טובה לנוח בה אחרי הביקור במוזיאון. מדאם טוסו היא אטרקציה לכל המשפחה, בזכות ריבוי הדמויות המוצגות בה, כל אחד מבני המשפחה יימצא דמות שהוא אוהב וישמח להצטלם איתה למזכרת.

מוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות באיסטנבול
מוזיאון האשליות באיסטנבול

לא רחוק ממוזיאון מדאם טוסו, נמצא מוזיאון האשליות המיוחד, כאן תוכלו להצטלם בכל מיני מצבים משונים שבתמונות ייצרו אשליות אופטיות, זו חוויה נהדרת לכל המשפחה, המוזיאון הזה יגרום גם לאנשים הרציניים ביותר להצליח ולתת לילד שבתוכם להשתחרר וליהנות.

אלו הן רק כמה מהאטרקציות המובילות של איסטנבול המושלמות לביקור עם משפחתכם. עם זאת, יש עוד מאות דברים לעשות באיסטנבול שיבטיחו לכם חופשה משפחתית בלתי נשכחת.

התענגו על מטבח טורקי טעים עם המשפחה שלכם בחופשה באיסטנבול

אחד הדברים הטובים ביותר בנסיעה לאיסטנבול עם המשפחה שלך הוא המטבח הטורקי הטעים שמחכה. איסטנבול ידועה בסצנה הקולינרית העשירה, המגוונת והצבעונית שלה, ויש הרבה מה לחקור עבור משפחות המעוניינות לספק את בלוטות הטעם שלהן. עם כל כך הרבה אפשרויות, זה יכול להיות מכריע לנסות להחליט מאיפה להתחיל.

בתור התחלה, ארוחת בוקר טורקית היא חובה. המכונה 'קהוואלטי', בדרך כלל היא כוללת מגוון של גבינות, זיתים, לחם, דבש, ריבות ונקניקים. זוהי דרך מצוינת להתחיל את היום טיול שלכם באיסטנבול.

אם אתם מחפשים משהו קל לארוחת צהרים ורצים לנסות עוד מטעמים מהמטבח הטורקי, לכו על מקבילה טורקית לפיצה ונסו את 'פידה'. זהו לחם שטוח מוארך בצורת סירה ועליו תוספות שונות כמו בשרים, ירקות וגבינה.

האטרקציות המובילות באיסטנבול לחופשה משפחתית מושלמת
האטרקציות המובילות באיסטנבול לחופשה משפחתית מושלמת

כמובן שאי אפשר לנסוע לאיסטנבול בלי לנסות את הבורקס הטורקי המפורסם, יש המון מקומות שמציעים את הבורקס הטעים, כולל רשת חפיז מוסטפה המוכרת, אך אל תפספסו גם את החנות הזו, לדעתי היא מגישה את הבורקס הטורקי הכי טעים באיסטנבול.

אם אתם מחפשים פינוק מתוק, בקלאווה בהחלט צריכה להיות ברשימה שלכם. מדובר בשכבות של מאפה פילו ממולא באגוזים קצוצים וממותק בסירופ. אחת הבקלאוות הטעימות שאני טעמתי (וטעמתי 😜) נמצאת בשכונת קראקוי, אבל חשוב לי להגיד שאם אתם מגיעים לכאן עם ילדים, תשתדלו להגיע בשעות הבוקר או הצהריים, כי בשעת שקיעה המקום קצת פחות סימפטי ומתמלא בהומלסים.

בין אם אתם אוכלים ארוחת בוקר, צהרים, ערב או חטיף, המטבח הטורקי באיסטנבול ישאיר אתכם ואת משפחתכם בתחושת סיפוק ואושר. לכן, התענגו על התענוגות הקולינריים הרבים שיש לאיסטנבול להציע ותיהנו מחוויה גסטרונומית בלתי נשכחת עם משפחתכם.

מדריכים על איסטנבול