חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להסתדר באיסטנבול עם אוכל כשר?

העיר איסטנבול נחשבת לאחד היעדים המבוקשים ביותר בקרב ישראלים. טיסה קצרה יחד עם מחירים אטרקטיביים הופכים אותה לאחד מיעדי התיירות המובילים, כאשר הביקוש הזה הוביל גם שומרי כשרות רבים לשים את פעמיהם לעיר. איסטנבול, הנחשבת לעיר קולינרית במיוחד מפגישה את התיירים בה עם שפע של מסעדות, בתי קפה וסתם בתי אוכל קטנים. אם אתם עומדים לפני טיסה לאיסטנבול וחשוב לכם לשמור על כשרות, כאן ניתן לכם את כל המידע הרלוונטי.

עבור מי שגרים בישראל כל טיסה לחו"ל מציבה בפנינו אתגר מבחינת כשרות. העובדה שבארץ רוב המסעדות ובתי האוכל מחזיקים בכשרות היא בהחלט דבר נדיר, ומי שמחפש למצוא דבר כזה מעבר לים כנראה שיתבדה. עם זאת, יש יעדים שבהם ניתן למצוא מסעדות כשרות, אולם איסטנבול היא לא בדיוק יעד שעונה להגדרה הזו. בכל העיר יש כיום רק מסעדה כשרה אחת – קפה עדן, מה שאומר שרוב האוכל שלכם יצטרך להתבסס על קנייה של מזון בארץ או קניית מזון לא מעובד באיסנבול.

מה נוכל למצוא בעיר?

למרבה המזל, איסטנבול היא עיר עמוסת שווקים וחנויות, כך שמבחינת מזון שאתם יכולים לקנות לא יחסר לכם שום דבר. פירות, ירקות, ביצים ועוד שלל מוצרים טבעיים מחכים לכם בכל פינה בעיר. כמובן, עליכם לדאוג להביא מראש כלי בישול כדי שתוכלו לבשל את אותם מאכלים ולהנות מאוכל סביר גם כאשר אתם לא נמצאים בבית.

מה לגבי קפה?

נסיעה לאיסטנבול, כמו כל נסיעה לטורקיה היא קודם כל חגיגה של קפה. בעיר פזורים בתי קפה רבים, בהם תוכלו לשתות את משקה הדגל של המטבח הטורקי – הקפה השחור. למרבה המזל בשתיית קפה אין בעיות כשרות, כך שתוכלו להיכנס לבתי קפה ולשתות קפה בלבד (כמובן ללא חלב כי הוא חלב נכרי). שימו לב שלגבי מאפים או ממתקים אחרים שאותם נהוג להגיש לצד הקפה בבתי האוכל בעיר אין היתר שמאפשר לכם לאוכל אותם.

מה לגבי מסעדות 'חלל'

העובדה שטורקיה היא מדינת מוסלמית עם אוריינטציה דתית חזקה מובילה למצב שבו מסעדות רבות בעיר מגישות אוכל שעונה להגדרה של 'חלל'. פירושה של ההגדרה הזו הוא שהמזון המוגש במסעדה עומד בדרישות הכשרות של ההלכה המוסלמית.

חיפוש קצר בגוגל של מסעדות כשרות יוכל להוביל אתכם למספר רב של מסעדות שעונות להגדרה הזו, אולם חשוב לשים לב שבתור מי שמקפידים על ההלכה היהודית המסעדות הללו לא מגישות מזון שכשר עבורכם. אמנם הכשרות היהודית מכילה בתוכה את הדרישות של 'חלל' אולם ההפך ממש לא נכון ולכן עליכם להימנע מביקור באותן מסעדות.

לסיכום

איסטנבול היא אחד היעדים המבוקשים מבחינת ישראלים, אולם עבור שומרי כשרות למהדרין העיר מציבה אתגר לא קטן, כך שתצטרכו להתבסס בעיקר על אוכל שתכינו לבד.