חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מזג אוויר באיסטנבול

אם אתם לפני רכישת כרטיסי טיסה ומתלבטים מתי הכי טוב לטוס או שאתם מגיעים בקרוב לאיסטנבול ורוצים לראות איזה בגדים לקחת, זו הכתבה בשבילכם. ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי על מזג אוויר באיסטנבול.

תוכן עניינים

למרות הקירבה הגאוגרפית לישראל, מזג האוויר באיסטנבול שונה מבארץ. העובדה שאיסטנבול נמצאת על שפת ים ובאזור הררי, משפיעה רבות על מזג אוויר באיסטנבול, במיוחד בחודשי החורף. ומנגד, בחודשי הקיץ חם ולח מאוד, והעובדה שאין מזגנים במקומות ציבוריים, מקשה על הטיול, בעיקר למי שסובל מחום.

העונה הכי מומלצת לחופשה באיסטנבול

העונה הכי מומלצת לחופשה באיסטנבול היא עונות המעבר, כלומר, חודשים אפריל ומאי, או ספטמבר ואוקטובר. בקיץ העיר עמוסה בתיירים, והמחירים עולים בהתאם. בנוסף, הטמפרטורות בקיץ גבוהות מאוד ולצערנו, הטורקים, לא כל כך מפותחים בכל מה שקשור למזגנים.

החורף באיסטנבול קר מאוד, עם רוחות חזקות שמגיעות מהים. כמו כן, בחורף יש סבירות נמוכה לכמה ימים מושלגים שיכולים לשבש את התוכניות. בהתאם לכך, התיירות בחודשי החורף רגועה. אך, חשוב לציין, שיש לחורף יתרונות מסוימים – המחירים של הטיסות והמלונות זולים, השווקים והרחובות פחות צפופים.

מזג אוויר לפי עונות השנה באיסטנבול

קיץ באיסטנבול

כאמור, חודשי הקיץ באיסטנבול חמים מאוד. אם אתם מחליטים לטוס לאיסטנבול בחודשים יוני-אוגוסט בידקו האם יש במלון שלכם מזגן. המזגנים באיסטנבול לא נפוצים כמו בארץ, זה משהו שחשוב לזכור גם כשיוצאים לקניונים ולמסעדות. כמו כן, הביאו איתכם בגדים קצרים וקייצים. שימו לב שבחודשים האלו חם בערב, אך מומלץ להביא ג'קט דק למקרה שיהיה לכם קריר. (במיוחד למי שסובל מקור)

ממוצע המעלות בחודשי הקיץ באיסטנבול עומד על 23 מעלות צלזיוס, הטמפרטורות יכולות להגיע ל30 מעלות ולרדת ל-19 מעלות בערב.

ממוצע מעלות לפי חודשים בקיץ באיסטנבול:

  • מזג אוויר ביוני באיסטנבול הוא חם ולח מאוד, כמו שאר חודשי הקיץ. ממוצע המעלות הוא 22 מעלות ונע בין 18-26 מעלות ויש כשישה ימי גשם בחודש. מומלץ להגיע עם בגדים קצרים וקלילים.
  • ביולי מזג האוויר באיסטנבול מוסיף להיות חם ולח, גם בחודש זה מומלץ להגיע עם בגדים קלים וקצרים. ממוצע המעלות הוא 24 מעלות ונע בין 19-28 מעלות ויש כשלושה ימי גשם בחודש. – שימו לב שזה נחשב לחודש הכי חם בעיר איסטנבול מכל השנה.
  • באוגוסט מזג אוויר באיסטנבול חם ולח, כמו שאר חודשי הקיץ. ממוצע המעלות הוא 24 מעלות ונע בין 19-28 מעלות ויש כארבעה ימי גשם בחודש.
מזג אוויר באיסטנבול בקיץ

סתיו באיסטנבול

בסתיו, בחודשים ספטמבר ואוקטובר, המעלות מתחילות להתקרר וניתן להרגשה הקלה משמעותית בעומס החום. כמו כן, שיא עונת התיירות כבר מאחורינו והעיר פחות צפופה ועמוסה ובהתאם גם מחירי הטיסות והמלונות מתחילים לרדת.

אם אתם מגיעים בחודשי הסתיו, תארזו בגדים קצרים לצד בגדים ארוכים ואף מחממים. כיאה לעונת מעבר מומלץ להתעדכן בסמוך למועד הטיסה מה מזג האוויר שיהיה צפוי כל יום ולארוז בהתאם.

ממוצע מעלות לפי חודשים בסתיו באיסטנבול:

  • בחודש בספטמבר מזג האוויר באיסטנבול חם אך נעים לטייל בחוץ מבלי עומסי חום כבדים. מזג האוויר באיסטנבול בספטמבר כולל ממוצע מעלות של 21 מעלות ונע בין 16-25 מעלות ויש כשמונה ימי גשם בחודש.
  • באוקטובר מזג האוויר באיסטנבול מתחיל להתקרר, ממוצע המעלות הוא 16 מעלות ונע בין 12-19 מעלות ויש כעשרה ימי גשם בחודש.

חורף באיסטנבול

החורף באיסטנבול נמשך מנובמבר עד מרץ. החורף באיסטנבול נחשב קר במיוחד, אך לשמחתנו בדרך כלל הוא אינו מושלג במיוחד. (גם בשנים שיורד שלג בעיר, כמו בשנת 2022, השלג אינו נערם לזמן רב ורוב העיר נשארת פתוחה ופעילה)

אם אתם מגיעים בחודשי החורף לאיסטנבול מומלץ מאוד להגיע עם בגדים מחממים, מעיל וכובעים וצעיפים.

ממוצע מעלות לפי חודשים בחורף באיסטנבול:

  • בנובמבר מזג האוויר באיסטנבול קר, ממוצע המעלות הוא 12 מעלות ונע בין 9-14 מעלות ויש כשמונה ימי גשם בחודש. תגיעו עם מעיל, במיוחד לשעות הערב.
  • בחודש דצמבר, מזג האוויר באיסטנבול קר מאוד (אך עדין לא בשיאו). בדצמבר ממוצע המעלות הוא 8 מעלות ונע בין 6-10 מעלות ויש כעשרה ימי גשם בחודש. מומלץ להגיע עם מעיל מחמם ואיכותי, אך אין צורך להגיע עם ביגוד טרמי.
  • בינואר מזג האוויר באיסטנבול קר מאוד, ישנם שנים שאף יורד בינואר שלג באיסטנבול (כמו החורף של 2022) ממוצע המעלות הוא 6 מעלות ונע בין 4-8 מעלות ויש כעשרה ימי גשם בחודש. מומלץ מאוד להגיע עם מעילים מחממים, כפפות, צעיפים ואף ביגוד טרמי.
  • בפברואר מזג האוויר באיסטנבול קר מאוד (יש שיגידו קפוא) ממוצע המעלות הוא 6 מעלות ונע בין 3-8 מעלות ויש כשמונה ימי גשם בחודש. חופשה באיסטנבול בחודש פברואר מחייבת אתכם להגיע עם ביגוד חם במיוחד, הכולל גם ביגוד טרמי, במיוחד לימים בהם אתם מטיילים בשפת הבוספורוס (יש שם רוחות חזקות וקרות שמגיעות מהים)
  • בחודש מרץ, מזג האוויר באיסטנבול מתחיל להתחמם ומורגשת עלייה מסוימת במעלות. ממוצע המעלות הוא 8 מעלות ונע בין 5-11 מעלות ויש כעשרה ימי גשם בחודש. שימו לב שאלו טמפרטורות נמוכות עדין ויש להגיע עם לבוש מחמם.

מזג אוויר בחודשי האביב באיסטנבול

חודשי האביב באיסטנבול הם חודשים אפריל ומאי. חודשים אלו נחשבים לנעימים ונוחים לטיולים בעיר. באביב המחירים עדין נמוכים יחסית לשיא עונת התיירות (הקיץ) ואפשר למצוא טיסות ומלונות במחירים משתלמים.

אם אתם מגיעים בחודשי האביב, תארזו בגדים קצרים לצד בגדים ארוכים ואף מחממים. כיאה לעונת מעבר מומלץ להתעדכן בסמוך למועד הטיסה מה הטמפרטורות הצפויות כל יום במהלך החופשה שלכם באיסטנבול ולארוז בהתאם.

ממוצע מעלות לפי חודשים באביב באיסטנבול:

  • חודש אפריל מתאפיין במזג אוויר קר, במיוחד בשעות הערב. בימים שמשיים יהיה לכם נעים במיוחד לטייל, וג'קט קליל יחמם אתכם מספיק. ממוצע המעלות הוא 12 מעלות ונע בין 8-16 מעלות ויש כשמונה ימי גשם בחודש.
  • במאי, ממוצע המעלות הוא 16 מעלות ונע בין 12-20 מעלות ויש כעשרה ימי גשם בחודש. חודש מאי נחשב לאחד החודשים הנוחים ביותר לטיול באיסטנבול, כבר לא קר מדיי בחוץ ומנגד, עדין לא חם ולח.
מדריכים על איסטנבול