חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להזמין חופשה באיסטנבול בלי סוכן? (או לכל יעד אחר)

מעוניינים להזמין חופשה? רגילים להזמין דרך סוכן? אם אף פעם לא הזמנתם חופשה באופן פרטי, דעו שמדובר בהליך קל ופשוט שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף! בואו ללמוד איך להזמין חופשה באופן עצמאי מבלי להיעזר בסוכן ומבלי לשלם עמלות תיווך.

תוכן עניינים

בעידן שבו הכל זמין ונגיש באינטרנט, ובלחיצת כפתור אחת אנו מזמינים אוכל הביתה, בגדים ומשלמים חשבונות חשמל ומים, אין סיבה לא להזמין את החופשות שלנו ישירות מאתרי חברות התעופה. ולכן, הכנו עבורכם מדריך הכולל חמישה שלבים פשוטים שיסבירו לכם איך להזמין חופשה באיסטנבול מבלי להשתמש בסוכן. יש למהלך כזה יתרונות רבים, כשהמרכזי מבניהם הוא תשלום כספי נמוך יותר מהזמנת כרטיסי טיסה דרך גורם שלישי, שגובה על פעולה זו עמלה.

היתרונות בהזמנת חופשה באופן עצמאי וללא עזרת סוכן

  • אין עמלות תיווך לצד שלישי- בעת הזמנת טיסה מחברת התעופה, אנו בעצם קונים ישירות מחברת התעופה, בלי לעבור אצל גורם שלישי (שמן הסתם) ירצה לקבל תשלום על עבודתו ובכך יעלה את מחיר הטיסה באחוז מסוים.
  • קבלת עדכונים ישירות מחברת הטיסה- במידה והטיסה מתעכבת/מקדימה, בתור רוכשי הכרטיסים, אנו נקבל על כך עדכון מידיי מחברת התעופה, במייל ו/או בטלפון. גם אם השינוי מתבצע בשעות שבהן סוכנויות נסיעות סגורות.
  • כאשר אנו מזמינים מחברת תעופה כרטיסי טיסה, אנו בעצם יכולים לגשת בכל עת אל החשבון שלנו באתר החברה ולבצע שינויים בהזמנה שלנו, כמו, לצפות בכרטיסי הטיסה שלנו, לשנות את משקל המזוודה בעת הצורך, לשנות את המושבים שלנו ועוד. כמובן שאלו דברים שלפעמיים ניתן לעשות גם דרך סוכן, אך כאן השינוי מתבצע באופן מידיי, מבלי לחכות לתשובת הסוכן וביצוע הבקשות שלנו.

הזמנת טיסה באופן עצמאי – המדריך השלם

כדי להזמין חופשה באיסטנבול מבלי להשתמש בסוכן, יש לבצע חמישה שלבים קצרים וקלים, שאני בטוחה שבפעם הבאה שתרצו להזמין חופשה תזמינו את החופשה באופן אינטואיטיבי ומהיר. (אבל גם אם לא זה בסדר, כי המדריך הזה כאן בשבילכם תמיד)

שלב ראשון: היכנסו לאתר skyscanner

skyscanner זה אתר להשוואת מחירי טיסות, בין כל חברות התעופה הקיימות. הוא מצוין ועוזר לנו להבין מתי הכי זול לטוס, ולאן.

במסך הראשי באתר, תוכלו להכניס פרטים כלליים הקשורים לחופשה שלכם:

איך להזמין חופשה לאיסטנבול בלי סוכן המדריך השלם
בחירת תארירכים בעת הזמנת טיסה באופן עצמאי וללא סוכן
  • בתיבה שסימנתי בצהוב, אנו נכניס את שדה התעופה ממנו נרצה לטוס, במקרה שלי זה נמל התעופה בן גוריון.
  • בתיבה שסימנתי בירוק, אנו נכניס את שדה התעופה או העיר שאליה אנחנו מגיעים, מומלץ לשים את העיר (איסטנבול) ולא שדה תעופה ספציפי (סביחה או שדה התעופה החדש) כדי שמנוע החיפוש של סקיי סקנר ימצא עבורנו את הטיסה הזולה ביותר לכל שדות התעופה באיסטנבול.
  • בתיבות הכחולות (היסתכלו על התמונה בצד) אנחנו נסמן את התאריכים שאנחנו רוצים לטוס בהם. (specific date) אם אתם גמישים, אתם יכולים לסמן חודש מסוים (whole month), והמערכת תמצא עבורכם את התאריכים הזולים ביותר באותו חודש. אם אתם יותר מוגבלים בתאריכים, לא נורא, הזינו את התאריכים המדויקים והמערכת תיתן לכם מגוון אופציות לתאריכים אלו. ספונטניים? שימו לב, ניתן לבחור באופציה שלישית, הנקראת cheapest month, באופציה זו המערכת תיתן לכם אפשרויות טיסה בחודש הזול ביותר בשנה (בדרך כלל אלו חודשי החורף
  • בתיבה הוורודה, אנו נסמן כמה אנשים נהייה ובאיזה הרכב (ילדים, מבוגרים)
  • שימו לב, בשורה שסימנתי בסגול (מתחת לשורה הצהובה) אנו נסמן V על טיסות ישירות, במידה וזה מתאם לכם כמובן. אך שימו לב שטיסה לאיסטנבול לוקחת שעה וחצי, לקחת לשם טיסה לא ישירה לא יחסוך לנו הרבה כסף אבל יבזבז לנו המון המון זמן.

אחרי שבחרנו באפשרויות הרלוונטיות עבורנו, נלחץ על הכפתור הירוק שנקרא Search Flight.

שלב שני: בחרו את התאריכים המדויקים עבורכם

♥ שימו לב, השלב הזה מתאים רק למי שבחר באופציה של חודש מסוים או החודש הזול ביותר, אם בחרתם בתאריכים ספציפיים, דלגו לשלב הבא.

כעת, נפתח לי חלון המראה את כל תאריכי ומחירי הטיסות בחודש הנבחר, אני בחרתי את חודש מאי 2023, כמובן שעד שתקראו את זה המחירים יכולים להשתנות וכנראה שהתוצאות שלכם יהיו שונות מהתמונה הבאה:

טיסות בחודש מאי לאיסטנבול
טיסות בחודש מאי לאיסטנבול

אך תוכלו לראות שאני בחרתי בטיסה שיוצאת שלישי עד שלישי, 9-16.5 והכרטיסים יעלו לי בסביבות ה74$ לכיוון. (אני מדגישה את המילה בסביבות בכוונה, כי לפעמים במסך הבא המחירים משתנים מעט לטובה או לרעה.)

אחרי שבחרתם תאריכים, לחצו למטה על הכפתור הירוק שנקרא Search Flight.

שלב שלישי: הגיע הזמן לבחור את הטיסה שלכם

לאחר שתלחצו על Search Flight המערכת תטען טיסות רלוונטיות, זה יכול לקחת מספר רגעים, אז תמתינו דקה או שתיים.

כאשר המערכת תסיים לטעון את כל הטיסות הרלוונטיות, אתם בעצם תקבלו רשימה של טיסות שמהן תוכלו לבחור את הטיסה הנוחה ביותר (לפי חברת תעופה שאתם אוהבים, שעות טיסה וכמובן – מחיר.

הטיסה הנבחרת
הטיסה הנבחרת

אני בחרתי בטיסה שבעיניי היא מצוינת ועונה על כל ההגדרות, היא בשעה נוחה מאוד, המראה ב6:55 מישראל, וחזרה 8:30 בערב מאיסטנבול ובמחיר מצוין – 149$ לבן אדם ו- 297$ בסה"כ לכרטיס הלוך חזור זוגי (שימו לב שאני מזמינה חצי שנה קדימה, ככל שתזמינו טיסה לתאריך קרוב יותר מחיר הטיסה יעלה).

כמובן שאם לא מצאתם טיסה טובה אתם יכולים לשנות תאריכים ולבצע חיפוש נוסף.

שלב רביעי: הזמנת הטיסה מחברת התעופה באופן ישיר

כעת, נלחץ על כפתור הירוק שעליו כתוב Select בטיסה שבחרנו. במסך הנוכחי, נצטרך לבחור אתר ממנו נרצה להזמין את הכרטיסים.

שימו לב, אני ממליצה ומפצירה בכם להזמין את כרטיסי הטיסה שלכם אך ורק מהחברה שאתם טסים איתה, גם במחיר של 20-30$ נוספים. זה שווה כל דולר ויקנה לכם שקט נפשי ויחסוך המון עוגמת נפש בעתיד.

איך יודעים איזה אתר הוא האתר של חברת התעופה? סקייסקנר יסמנו לכם ליד שם האתר שמדובר באתר החברה בעזרת כפתור בצבע ירוק עליו כתוב airline כמו בתמונה הבאה:

הזמנת כרטיסי הטיסה באופן עצמאי
אני באמת מבקשת שתזמינו רק מהחברה הישירה של הטיסה, תשימו לב, למרות שהזמנה דרך פגאסוס תעלה לי יותר מהזמנה My Trip אני בוחרת באפשרות של פגאסוס, הסיבה היא שMy Trip ודומיו הם אתרים שאין להם נציגות בארץ (חוק הגנת הצרכן לא חל עליהם). כמו כן, לפעמים מדובר באתרים מפוקפקים שלא מודיעים ללקוחות שלהם על שינויים צפויים בטיסה או ללא שירות לקוחות בכלל. לכן, תמיד תבחרו בחברת הטיסה או מייקרים במפתיע את כרטיסי הטיסה. בקיצור, תמיד תזמינו ישירות מחברת התעופה, גם במחיר גבוה יותר.

שלב חמישי: הזמנת כרטיס הטיסה

וזהו, הגענו לשלב הסופי בו אנו הולכים להזמין חופשה באיסטנבול מבלי להשתמש בסוכן, אחרי שבחרנו באתר של חברת התעופה, אנו נזמין את הכרטיס שלנו. באתר החברה תתבקשו לבחור האם אתם טסים עם מזוודות או לא, שימו לב שבטורקיה במיוחד, מקפידים מאוד על משקל המזוודה ואם תחרגו מהמשקל המותר, תחויבו בתשלום נוסף. אבל בגלל שאתם תזמינו מחברת התעופה באופן ישיר תמיד תוכלו להיכנס לאתר ולשנות את המשקל או אפילו להוסיף מזוודה נוספת! (ובאיסטנבול, כנראה שתרצו להוסיף מזוודה נוספת, הקניות שם לא נגמרות😅).

כמה משקל לקנות בעת הזמנת הטיסה?

אני יכולה לספר מחוויה אישית, באחד הטיולים שלי לעיר, הגעתי בחודש ינואר הקר, מודה שקצת נסחפנו עם הדברים שהבאנו מהארץ, אבל יצא מצב שחזרנו עם שלושה מזוודות במשקל של 68 קילו (לא לשפוט). בגלל שהכרטיסים שלנו כללו 25 קילו לאדם (היינו זוג), נשאר לנו עוד 18 קילו שהיינו צריכים לשלם עליו. תוך כדי הטיול נכנסתי לאפליקציה של פגאסוס והעלתי את המשקל של אחד מאיתנו מ25 ל42 קילו, האמת שלצערי אני לא זוכרת כמה זה עלה, אך זה היה בסביבות ה-200 ש"ח.

אם תעשו חשבון, תגלו שכעת היה מותר לנו להגיע עם 67 קילו לטיסה, אבל המזוודות שלנו שקלו 68. הבחורה שעשתה לנו צ'ק אין בשדה התעופה לא הסכימה (או לא יכלה) לוותר לנו על הקילו חריגה הזה ונאלצנו לשלם עליו עוד 10$! (כלומר, אם לא הייתי מזמינה מראש את 17 הקילו הנוספים, היא הייתה מחייבת אותנו ב-180$) . לכן, אם אתם מזהים שאתם עומדים לחרוג במשקל במהלך הטיול, היכנסו לאתר ותוסיפו עוד משקל, זה ייצא לכם זול באופן משמעותי. (וזו גם אחת הסיבות שבגללם אני מפצירה בכם להזמין ישירות מחברת התעופה!)

*אגב, למען הסר ספק: כל אחד מאיתנו חזר עם טרולי מפוצץ עד אפס מקום (לא שקלו אותם, וטוב שכך) + תיק גב מלא בכל טוב ומעילים כבדים על היד, כמו ישראלים טובים 😛

ומה לגבי טורקיש איירליינס?

גם איתם טסתי בעבר, אומנם לא הייתה לי חריגה אצלם (טסה עם טרולי מלא ומזוודה ריקה) אך לדעתי זו הוראה של שדות התעופה בטורקיה, כי גם טורקיש איירליינס ידועים בקפדנות יתרה על כמות המשקלים שעולים על הטיסה, ואני ממליצה לכם המלצה חמה מאוד – לא לחרוג.

*נקודה נוספת שחשוב לי לציין, שקיות: לפני הטיסה קראתי שפגסוס וטורקיש איירליינס לא אוהבים שעולים על הטיסות שלהם עם שקיות, אך אחריי שטסתי כבר פעמיים לאיסטנבול, אני שמחה לבשר שהם לא כל כך בודקים את הנושא, אז לשיקולכם. (כמובן שתנסו לשמור על גבול הטעם הטוב)

מה עכשיו?

אחרי שתעברו את כל שלבי ההזמנה, תתבקשו לשלם על כרטיסי הטיסה שלכם. שימו לב שלאחר התשלום אתם מקבלים למייל סיכום ואישור הזמנה במייל. אישור הזמנה זה הוא בעצם כרטיס הטיסה שלכם לעת עתה (עד שתגיעו לשדה ותקבלו כרטיס טיסה אמיתי). בכל שינוי בטיסה תתבקשו להיכנס לאתר של חברת התעופה ולהזדהות לפי מספר הזמנה ושם משפחה. כמו כן, במידה ויהיו שינויים בטיסות, אתם תקבלו על כך עידכון למייל שאיתו ביצעתם את ההרשמה, אז תוודאו שהמייל שאתם רושמים הוא מייל עדכני שיש לכם אליו גישה.

כעת, אחרי שהזמנתם חופשה באיסטנבול מבלי להשתמש בסוכן, כל מה שנשאר לכם לעשות, זה להזמין מלון לפי התקציב והמיקום שאתם חושקים בו, כמו כן, אל תשכחו לבדוק איך אתם רוצים להתנייד משדה התעופה סביחה או שדה התעופה החדש למלון שלכם.

טיסה נעימה 🙂

מדריכים על איסטנבול