Search
Close this search box.

מסלול לטיול יום באזור טקסים

אזור טקסים באיסטנבול הוא האזור המרכזי והמתויר ביותר בעיר, הכנתי לכם מסלול יום קליל באזור.

תוכן עניינים

כאמור, איזור טקסים באיסטנבול הוא אחד האזורים המתוירים ביותר בעיר, לא סתם הרבה תיירים בוחרים לקחת מלון באיזור זה (וזה אגב ההמלצה שלי עבורכם, במיוחד אם זה פעם ראשונה בעיר).

לפני שאתם יוצאים לסיבוב באזור הזה, חשוב לי להדגיש שזה אזור עמוס (מאוד) באנשים – תיירים, פליטים סוריים, מקומיים ולצערי גם כייסים. כשאתם מסתובבים כאן, ובעיקר ברחוב איסתיקלאל, שימו לב לדברים האישיים שלכם, אל תלכו עם הטלפון בכיסים, אל תתפתו להיכנס לסמטות, המון אנשים יזמינו אתכם למסעדות מפוקפקות – אל תסכימו.

שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא אומר שלא מומלץ לטייל כאן, פשוט תהיו ערניים 😊

נקודה ראשונה בטיול שלנו – מתחילים בכיכר טקסים!

כיכר טַקְסִים (לא הוגים את שם הכיכר טַקְסִים כמו המילה טקס (הופעה בבית ספר) אלא עם פתח באות ט') היא אחת הנקודות המרכזיות ביותר באיסטנבול, סביר להניח שתעברו בכיכר טקסים כל יום במשך הטיול שלכם, אנחנו נתחיל את הטיול שלנו דווקא באנדרטה שניצבת במרכז הכיכר, אנדרטה מונומנט הרפובליקה (Cumhuriyet Anıtı) לזכרה של מלחמת העצמאות של טורקיה ומתנשאת לגובה של 11 מטרים. (בתמונה)

כיכר טקסים איסטנבול
כיכר טקסים איסטנבול

מימין לאנדרטה, אתם תבחינו במסגד ענק, זהו מסגדים טקסים. למי שמעוניין להכיר קצת בפוליטיקה של טורקיה (ואיסטנבול בפרט), המסגד הזה התחיל להיבנות לפני כעשור (2013) ונחנך רק בשנת 2021. ותחילת בנייתו גררה מחאה ענקית לבניית מסגד זה, בעיקר מאזרחי העיר החילוניים, שביקשו להשאיר את הכיכר נקי מסממני דת, אגב אותה מחאה התפשטה לכל המדינה כנגד ארדואן אבל זה כבר סיפור ליום אחר. כמובן שלבסוף המסגד נחנך והיום הוא משמש כמסגד פעיל (ודיי עמוס יש לציין).

בכל מקרה, אני מעולם לא נכנסתי לתוך המסגד ככה שאני לא יודעת להגיד לכם אם הוא שווה כניסה או לא.

חאפיז מוסטפה

חאפיז מוסטפה הוא שם דבר באיסטנבול, אתם תמצאו את הסניפים המהממים שלו בכל העיר, וגם כאן, בכיכר טקסים, יש לכם שני סניפים שתוכלו להיכנס אליהם, זה שנמצא ממש על הכיכר, או הסניף הראשון בשדרות איסתיקלאל (שנמצא כ-2 דקות הליכה מהכיכר) אל תפספסו את הלוקום שלו (בטורקיה לא אומרים רחת לוקום, רק לוקום) וכמובן את התה הטורקי המפורסם. ממליצה גם על הכנאפה או לפחות על הגלידה הטורקית הטעימה שמקובל להגיש מעל הכנאפה.

כמו שאתם רואים, היה לי קשה לבחור רק תמונה אחת מחאפיז מוסטפא, בכל ביקור שלנו אנחנו מגיעים לאחד מהסניפים שלו לפחות פעם ביום, גם אם זה רק להפסקת קפה קצרה ושירותים (והתקררות במזגן או התחממות, תלוי בעונה)

שדרת הדונר באיסטנבול

בתחילת רחוב איסתיקלאל, וממש מול הסניף של חאפיז מוסטפא נמצאת שדרת השווארמות, מדובר על רצף של 6-7 דונרים (אלו בסרטון המצורף) אם אתם מתלבטים איפה לאכול, חברתכם הנאמנה (אני כמובן 😂) דאגה לטעום עבורכם את ארבעת הדונרים הראשונים שבשדרה, מהכיוון של איסתקלאל, ולדעתי לצערי אף אחד לא שווה את זה, בעיר יש דונרים הרבה יותר טעימים (וזולים!!) אך, אם אתם ממש רוצים לטעום בשביל החוויה או לסגור פינה של רעב קטן, אז אני ממליצה לכם להיכנס לתוך רחוב איסתקלאל, וללכת כשתי דקות עד "Sütiş Kebap Dünyası" ככה גם תוכלו לשבת בנוחות בתוך מסעדה ולא לאכול באמצע הרחוב, הדונר שם ממש טעים ויש לו תחלופה גבוהה, אך שימו לב שהמחיר הוא מחיר תיירותי, ואתם יכולים למצוא דונרים הרבה יותר זולים בעיר (הוא יותר זול מהארץ, למען הסר ספק).

דונר באיסטנבול

שדרות איסתיקלאל

שדרות איסתיקלאל זו שדרת חנויות ענקית, אבל באמת ענקית, אם אתם בעניין של קניות – זה הרחוב עבורכם, לכו אותו ברגל בכיף (גם כאן אמליץ לכם להגיע עם תיק גב לקניות, שכן הרבה חנויות ורשתות גובות תשלום על שקיות, וחוץ מזה יותר נוח להסתובב עם ידיים פנויות משקיות)

אם אתם לא רוצים לבזבז את הזמן על קניות, אתם יכולים להעלות על הרכבת האדומה שעוברת במרכז הרחוב, היא יוצאת ממש מול שדרת השווארמות, ניתן לשלם איתם באמצעות כרטיס הנסיעה איסטנבול כארד שסיפרתי עליו פה או באמצעות אשראי/מזומן, שימו לב לקנות כרטיסים לפני העלייה על הרכבת במכשיר שיש לצד התחנה.

שדרות איסתיקלאל, רחוב הקניות הראשי באיסטנבול
שדרות איסתיקלאל, רחוב הקניות הראשי באיסטנבול

הרכבת יוצאת כל חצי שעה, אז תסנכרנו את הטיול שלכם איתה כדי שלא תבזבזו זמן ארוך בהמתנה לרכבת. סעו ברכבת עד התחנה האחרונה שלה, שתוריד אתכם בסמוך למגדל גלאטה.

למי שבוחר להמשיך ללכת ברגל, זה הזמן לעבור בין החנויות, אני ממליצה לכם להיכנס בעיקר לרשתות המקומיות: כותון, lc wikiki, de facto, mavi וכו' יש להם בגדים יפים ואיכותיים.

(נכון לאפריל 2023, המחירים ברשתות כמו זארה ומנגו קצת התייקרו, הם עדין יותר זולים מבארץ אך לא כמו בעבר)

מאדם טוסו

למי שבחר לנסוע ברכבת, שימו לב שתצטרכו לרדת מהרכבת לפני התחנה האחרונה שלה אם אתם רוצים לבקר במאדם טוסו.

מאדם טוסו, זו רשת מוזיאונים שקיימת בכל העולם כמעט, תוכלו להצטלם עם בובות השעווה של מגוון השחקנים והזמרים הבינלאומיים, לצד דמויות מפתח טורקיות.

הכניסה למוזיאון בתשלום. מומלץ להזמין מראש כדי להימנע מתורים ארוכים בכניסה ניתן להזמין כרטיסים מכאן: (ניתן לבטל עד 24 שעות לפני, ולקבל החזר כספי מלא!)

כנסיית סנט אנטואן קאטוליק קיליסיסי

בלב רחוב איסתקלאל, נמצאת לה כנסיית Sent Antuan Kilisesi, כנסייה זו היא הכנסייה הקאתולית הגדולה ביותר באיסטנבול. הכנסייה הזו הוקמה בשנת 1906 ומנוהלת כיום על ידי כמרים איטלקיים, בכנסייה תמצאו חלונות ויטראג' ענקיים וצבעוניים והכניסה אליה בחינם. (כמובן בלבוש צנוע)

מוזיאון האשליות והבית של עמי ותמי

אם בחרתם לנסוע ברכבת ולא עצרתם במדאם טוסו, התחנה הסופית של הרכבת עוצרת ממש בסמוך למקום הזה

אני מודה שאני לא הכי מתלהבת מהנקודה הזו, אך תמיד יש עליהם הרבה שאלות בקבוצות הפייסבוק, אז הרגשתי צורך להתייחס אליהם גם כאן, מוזיאון האשליות הוא מוזיאון מיוחד, המספק חוויה כיפית לכל המשפחה בו תוכלו להצטלם ולצלם אחד את השני במצבים היוצרים אשליות אופטיות מיוחדות בתמונה, כמו להצטלם בחדר שהתפאורה שלו הפוכה ואתם נראים כאילו אתם תלויים על התקרה, בתוך צלחת הגשה ועוד.

כתובת המוזיאון היא: Asmali Mescit, İstiklal Cd. No:180 D:4B, 34430 Beyoğlu/İstanbul, טורקיה.

ניתן להזמין כרטיסים כאן, ולחסוך את התור בכניסה: (ניתן לבטל עד 24 שעות לפני, ולקבל החזר כספי מלא!)

לצד המוזיאון נמצאת החנות של עמי ותמי, החנות הזו חמודה ומוכרת סוכריות, גומי וקיורטוש ממלוא (לא טעים כל כך).

אם אתם מרגישים שהבטן מתחילה לקרקר, או צריכים הפסקת שירותים/קפה יש בסמוך למוזיאון סניף ענק של סטארבקס.

מכאן נמשיך לכיוון מגדל גלאטה על רחוב איסטקלאל, עד שהוא ייגמר ונמשיך ברחוב Galip Dede Cd.

רחוב Galip Dede Cd

Galip Dede Cd. הוא הרחוב המחבר בין איסתיקלאל למגדל גלאטה, הוא גם ידוע בתור רחוב עם חנויות לכלי נגינה רבות, בעיקר אתניים, כמו הוד, בוזוקי, בגלמה, נאי ועוד. המחירים בחנויות האלו אגב, זולים יותר מבארץ (באופן משמעותי) אז אם אתם או החברים מנגנים ויש לכם מקום ספייר במזוודה, תשקלו רכישה של אחד הכלים.

אגב באותו רחוב יש המון חנויות מזכרות זולות, אז אם רוצים לפנק את אחד מבני המשפחה במזכרת בצורת מגנט, מחזיק מפתחות או מגדל גלאטה מוקטן, זה המקום לקנות.

לאנשים בעלי מוגבלויות – שימו לב שהרחוב הזה הוא ירידה דיי משופעת, אם אתם מטיילים עם אדם שקשה לו ללכת, תגיעו לכאן עם מקל הליכה והרבה סבלנות 😊

מגדל גלאטה

הגעתם למגדל גלאטה המפורסם! תוכלו לקרוא קצת על המגדל כאן אך בקצרה אגיד, שאם אתם מעוניינים, יש תצפית מגג המגדל שתוכלו להעלות אליה, או להצטלם לנוף המגדל. תוכלו לעצור לנשנש קצת תירס או ערמונים.

מגדל גלטה ממעוף הציפור

בעלייה למגדל יש תור של לפחות 20 דקות, לכן אני ממש ממליצה לכם להזמין כרטיסים מראש, עם אופציה לביטול חינם עד 24 שעות לפניי התאריך שהזמנתם. הכרטיסים בעצם יאפשרו לכם לדלג על התור הארוך, לגשת ישר לבידוק הביטחוני ולהעלות למגדל. פה אתם יכולים להזמין כרטיסים:

Galataport – רחוב Bereketzade

מכאן, נמשיך לרחוב Bereketzade, הנקרא גם Galataport, יש כאן המון בתי קפה חמודים המגישים עוגת גבינה. בהמשך הרחוב תגיעו גם לבית הכנסת נווה שלום, עליו סיפרתי בכתבה הזו. בית הכנסת הזה משמש את הקהילה היהודית לאירועים, תפילות בר מצווה, חתונות וכו' כמו כן יש בו גם מוזיאון קטן המספר את סיפורה של יהדות טורקיה ואיסטנבול, אך שימו לב שלצערי הרב הוא בדרך כלל סגור.

בית-כנסת-נווה-שלום-שבאיסטנבול
בית כנסת נווה שלום מצד ימין למטה (איפה שהמצלמת אבטחה) וברקע מגדל גלטה.

נקודה נוספת טעימה ברחוב הזה היא Helvacı Ali Galata המגישים גלידה טורקית אותנטית, המורכבת משתי שכבות, הראשונה גלידת וניל טעימה ועשירה ומעל שכבת פיסטוק או תפוחים, לבחירתכם, ולמרות שאולי התפוח לא נשמע לכם מגרה, אני מפצירה בכם לטעום אותה!

פארק Azapkapı Sahil Parkı

הנקודה האחרונה להיום, היא פארק Azapkapı Sahil Parkı המספק תצפית מהממת לעבר העיר העתיקה, במיוחד בשקיעה.

מדריכים על איסטנבול